Logopedyczna
Celem terapii adresowanej do dzieci jest niwelowanie wad wymowy, praca z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, z zaburzoną komunikacją. Może być adresowana także do dorosłych niesłyszących, bądź niedosłyszących, bądź tych, którzy po przebytych chorobach ponownie uczą się mówić. Terapia jest prowadzona przez logopedę, neurologopedę, surdologopedę.
Terapeuci
mgr Agata Lutek
neurologopeda, surdologopeda, psychopedagog
Zajmuje się diagnozą oraz terapią zaburzeń mowy i języka powstałych w wyniku uszkodzeń i dysfunkcji ośrodkowego układu nerwowego. Analizuje czynniki wpływające na tempo i jakość opanowywania mowy osób, u których zdiagnozowano m. in.: opóźniony rozwój mowy, porażenie mózgowe, zaburzenia płynności mówienia, upośledzenie umysłowe, zespół Downa, autyzm lub afazję. Przeprowadza badania logopedyczne z wykorzystaniem różnych narzędzi badawczych...
dr Ewa Słodownik-Rycaj
logopeda
Doktor nauk humanistycznych na wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka Podyplomowych Studiów Logopedycznych (1985), od wielu lat pracuje jako wykładowca akademicki i logopeda, wiedzę swoją pogłębia biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach.
Porady specjalistów
27 lipca 20193 marca 2020
Porady logopedy
We wrześniu, na początku roku szkolnego, przeprowadzałam badania przesiewowe wśród pięcio- i sześcioletnich dzieci uczęszczających do zerówki. Okazało się, że...
27 lipca 20193 marca 2020
Dlaczego nie należy bagatelizować trudności językowych i zaburzeń mowy u dzieci?
Jedną z ważniejszych form aktywności człowieka, a więc także i dziecka, jest aktywność słowna. Język pełni funkcję: • reprezentatywną (zastępowanie...